Friday, May 29, 2009

Journey from Besut to Kelantan

salam...

dh lame aku nk cte, tp bru ni berkesempatan. okeh, act b4 g kem aku n yati dh plan nk g rumah syila di tumpat, kelantan. sbb? mls nk balik upm dan bergegas ke pudu utk balik ke batu pahat(aku) dan johor bahru(yati). so mntk tlg mak syila blikan tiket train awl2, sbb nk yg katil pnye.. hehe!

abis je kem BTN kt besut, bus upm trus drop kami di hentian bas jerteh (btl ke aku eja?) masa tu terkilan gk sbb azie xdpt join.. huhu.. c an azie, aku tau die nk g, tp dr kelantan nk balik rumah die xde bus. kne tuka2 bus, leceh! tym tu gk, rmai org terpinga-pinga mengapa aku turun? keh3.. lawak3.. lg2 kuka keon yg beriye2 tnye (aku kt luar bus, die dlm bus) lawak r muke die.. keh3.. actually, ni kali ke 3 kot aku g kelantan. erm, yati x usah ckp, sbb kampung die mmg kt kelantan.

keh, dr jerteh ke kb nek bus, aku, yati, syila bantai tdo je. sdp beb sbb bdn mmg letih! smpai kb, amik teksi g tumpat. pastu sampai rumah syila! mlm tuh, g kb mall, saje round2, syila bli hp bru! esknye, g air terjun, lata tembakah kt besut lg! mandi2 pastu hujan turun dgn lebatnye.. bertempiaran lari g kereta. abis basah kete mak die. huhu.. ampun makcik!

balik dr air terjun, g pasar mlm. bli mkanan la.. pe lg.. diorng bli etok! alahai aku x reti mkn wei.. siap kne gelak lg sbb ssh nk bukak. kne practice lg!

esknye, g jalan2 lg. g shoping2 kt kwsn bebas cukai, erm.. name tmpt tu ape eh??adeh.. x igt! tp bkn rantau pjg, bukan wakaf che yeh! bli la mcm2, pastu g mkn mi cambol (btl ke aku eja?) sedap! pedas! (rugi x nikmati btl2, sbb kt tumpat je ade mi tu), g tgk tokong buddha yg disebut sebut ketika di BTN..

setel shoping, balik rumah. kemas2 sbb train kami kul 8 mlm. balik tu, mak syila bg kopok leko sbg ole2.. hehe! terima kasih makcik! kami kenyang ddk rumah makcik! byk kami mkn... thnx to syila n family. layanan anda sekeluarga mmg high class. adik2 ko klakar... tp sbb aku x bpe nk paham ckp kelantan, aku gelak je r paham ke x paham..hahaha! mlm tu syila anta naik train, aku excited la jugak sbb aku x pnh nek train slain komuter n lrt. hua3...perjalanan aku ade la dlm 12 jam (dr tumpat ke kluang) then, adik aku yg tercinta amik kt stesen keretapi kluang..


orite smpai cni je.. meh tgk gmbr kami~

No comments: