Wednesday, May 27, 2009

kerinduan utk berdekah~!

suatu ketika dahulu, aku sekolah di SMK (Perempuan) Temenggong Ibrahim, Batu Pahat atau lbh dikenali dgn TIGS yg kununya girl skul plg bgus kt BP.. haha!! dr form 1 smpai form 5 aku di di situ. form 1-3 kelas 3 rkm 1, dan ble form 4, cikgu streaming balik kelas, so aku ditempatkan di kelas 4 science 1. sng cte, dpt kwn2 bru.. dh 4 thn tgl alam persekolahan, tbe2 rse rndu lak.. ermm.. aku nk story ckit psl kwn2 aku yg best tym aku form 4, 5! =p

1. liyana @ ramesh- yanaramesh! knp ramesh? sbb name bpk die r. azmi.. r tu diorng tnye stands 4 wut? die kate xde pape. so c aini yg sgl bg name r=ramesh! act, aku sekelas dgn yana dr form 1. tym form 4,5 die ddk sblh aku. die adlh drumajor TIGS, pengawas, netball player. aha.. yana mmg femes di TIGS. die juga byk kekasih gelap. tiap kali balik dr tournament netball premier school, mst die ade bwk cte. aku pn tadah telinga. die juga byk mulut, krn byk mulut beliau itulah, kami sll kne sound dgn cikgu sbb bercakap ketika cikgu mengajar. tp ko best weh.. aku suke berdekah dgn ko. lg2 ble ko saiko nana! mmg umph!!

2. farhana @ eton- knp eton? ntah ler.. mmg bdk2 pgl die cmtu, aku ikot je la. aku igt lg, die cte pakcik kantin tgk nametag die lalu terkejut sbb name die bkn zaiton! kah3.. die nih bowling player, smpai MSSM tu. cayalah beb! ko juga suka menembak org. eton juga best! brutal, sempoi~!

3. azza- azza pengawas yg garang! ble menjerit, begitu nyaring. tp dgn kwn2, die orite je.. tp ade jugak bdk2 kelas aku yg takot nk tego beliau. kah3.. azza juga same matrik dgn aku iaitu matrik perak. seb baik aku ade kwn ble tercampak kt perak nun..

4. ecah @ aishah atiqah- suara die sdp! kalo ade pertandingan berzanji, mst die wakil sekolah. die juga radio kami ketika kami busan. aku igt lg, tym tu TIGS dilanda banjir kilat. kami yg bosan2 kt kelas yg di tingkat 3 itu menyuruh beliau menyanyi. "cah, dangdut 1!" lalu die pn menyanyikn lagu dangdut,kami pn bergembira bergendang2 tp aku x igt lagu ape. dan tbe2.. ustad lalu, automatik semua terdiam! kah3.. amik ko.. ske sgt.. kn dh kantoi..

5. nana- bdk pandai yg kuat gosip! x silap aku name 'mamalen' tu berasal dr ko kn nana? erm.. mamalen dirujuk kpd seorang cikgu yg garang tp ske tertdo di perhimpunan dan terlentok lentok. lalu, diberi nama 'mamalen'.. keh3.. ampun pn ramlah!

6. quyah- quyah juga bdk pandai yg sgl.. ske bace komik bdk getah! quyah juga hbt bab2 agama dan mix arab. mase kami ponteng kelas dan lepak2 di celah rak2 dlm library, borak pnya borak, tbe2 quyah cte psl name org dulu2.. die bgtau name makcik die 'fetum' lalu, dgn spontan kami bantai gelak sbb nama itu agk pelik dan kelaka. ampun makcik quyah!hehe

7. dila @ faradilla- cm name aku kn? hehe.. dila byk tahi lalat kt muka. die juga kuat bebel! potpet2.. waduh2.. dan die la org yg bakup nana ble nana disaiko oleh eton dan yana.

8. put@ putri sheena- put sporting je.. sengih je ble dila bebel. put juga jrg marah2.. mata put kecik je.. sbb die mix cina. masa put kne demam denggi, kami sdey sgt.. azza siap nangis tau put! terharu x?? hehe..

9. pei yoong- alahai minah ni kering semacam! mcm bini popeye! die juga penolong tingkatan yg garang! elok sgt la tym form 5 ko ddk sebelah quyah si ketua tingkatan! kunci jamban kami, die gk pegang. info: sekolah aku bwt sistem 1 kelas 1 toilet, so toilet sndri jaga na..

10. chn'g- chinese yg fasih gle ckp melayu! ko mkn belacan ape chn'g? haha

buat kwn2 lain yg namanye xde di sini x bermakna aku lupa kt korng. act, byk lagi aku nk story. aku rndu kamu semua.. haha.. terharu x dgn ayt aku ni?kami bukanlah murid yg terlalu baik ttp sedang2 lah. kdg nakal, kdg baik. biase r, ble single skul ni, same pomp, akn jd terjal (nakal) sbb lelaki xda. aku x nafikan, perangai slumber aku ni, kdg2 pengaruh semasa aku zaman sekolah. kalo dgn bdk2 kt ats ni, mmg layan.... aku rndu nk gelak kaw2 dgn korng.. hahahaha...

2 comments:

azza said...

mamalen mukan pn. rmlah ke?? ritu die dtg umah aku.. huhu..

Farah Abdullah said...

a'ah.. silap2.. nti aku tuka.hehe