Wednesday, July 29, 2009

cuti mid sem diawalkan??

salam..

lame x membebel kt blog nih. macam2 benda berlaku sepanjang seminggu yg lepas.

Jumaat- 24/7/2009
azi rumate meronggeng dgn konco-konconye ke jusco. aku kesepian, masitah plak, ptg bru munculkan diri. kak imah balik rumah. xtau nk buat ape,tdo! setelah mendapat tido yg cukup pd ptg itu. aku mengajak azie, yati dan syila ke pasar malam sri serdang. teringin lak nk makan yong tau fu. aku bli yong tau fu, yati beli rojak buah+air tebu+jagung, syila beli satay+mi goreng, azie bli roti john+mi goreng. ha.. mmg melantak sampai sendat perut. masa kt pasar malam tu mmg obvious wajah kelaparan masing2. sampai je kolej, sume serbu bilik yati, makan puas2. ajak aida join sekali. erkk.. kenyang! setel! mlm continue dgn discussion, assignment, bla3..

Sabtu- 25/7/2009
8.30 pagi dh siap2 nk ke CES TPU. pindahkan anak pokok dr tray ke polibeg. best! gembira tgk anak pokok kami menjadi. pastu, taklimat utk baja dan tentukan giliran by group utk bg mellon mkn kt CES. setel sume dlm kul 10 pagi. serbu cafe ramai2, makan! pas makan, cam bese, dok sembang sementara tunggu makanan hadam. naik bilik, basuh baju-mesin la, pe lg. seb baik dh ade air!afta zohor, aku, azie,yati, shopping time! hala tuju, jalan TAR, SOGO. shopping punye shopping, maghrib bru smpai kolej. otw dr ktm serdang nk balik upm, ade 1 kete yg dipenuhi dgn lelaki, menjerit kt ktorng sambil lambai2 tgn. igtkan kenal, tp x kenal. sape ntah, tau ler ktorng balik nk maghrib, jgn ler men sergah2 gtu. aiyak.. malam, sambung buat assignment. aih..

Isnin-27/7/2009
ade presentation subjek pemasaran perniagaantani. chai fun present. slide ade kt dlm pendrive aku. malangnye, ble dh kt depan, slide tu xde. sume haru. fine! kne perli dgn prof. dgn rasa bersalah, aku rempit balik bilik, copy slide tu masuk dlm pendrive. seb baik kelas kt fak pertanian 2. dekat la aku nk merempit balik. tp mengah la jugak. dh ler bilik kt tingkat 4. terbakar lemak aku. papepun, masih blh cool. tahniah utk diri anda.

Selasa- 28/7/2009
hari yg panas. terik la jugak. ade ladang kt ladang 5. kne tanam nangka. betul2 belakang k13. tanah keras cm batu. mmg ade batu pun kt dlm tu. thanx to zulman, fendi, tlg aku dan azie gali lubang. almaklum tenaga kami x sehebat anda. papepun, syok! 1st tym aku tau fungsi jeli yg diletak dlm lubang di sekeliling anak pokok utk lembapkan tanaman.

masa yg sama gk, kecoh pasal H1N1. UPM tutup seminggu! aih.. sume nampak kelam kabut. arahan pulang ke rumah sudah berkuat kuasa. kami masih di ladang. ijat call, nk bli tiket x, kt petronas org beratur pjg. baik beli cpt2. dpt tiket balik Batu Pahat, jam 8 malam. balik bilik, kul 5 ptg, rushing. otw balik tu, aku tgk ramai student dh balik, yg pakai mask pun ade. siap2, mandi, solat, kemas mane ptt, trus gerak. upm sedia bus khas ke ktm serdang. sampai je, mak ai! LAUTAN MANUSIA! celah mane nk bli tiket? line pun x nmpk dh. menyelit mane ptt. hati dh cuak, takot x sempat sampai pudu b4 kul 8 mlm. cool2, aku n ijat separate. beratur kt line yg berlainan. dpt tiket! serbu tren! sampai bdr tasik selatan, cm bese change naik lrt. seb baik x ramai org. dpt seat. alhamdulillah. opss. ngantuk la plak, lapo! terfikir jap, lemak dh terbakar lg. sampai pudu, 7.30mlm. fuh! lega.. sempat gk. bli donut kt dunkin donat, alas perot.

alamak moto aku! call yati mintak tlg letak moto kt rumah raidah, yati jwb "aku ngn azie nk gerak g rumah raidah. den trus g pudu, bus ktorng kul 11 mlm" thanx a lot! aku mmg x sempat nk g letak moto kt rumah raidah ptg tu.
naik bus, seat buat hal! kureng. aku tau ramai yg bengkek. aku n ijat dh bengang. sakit pale tdo terlentok2. last2 x leh tdo. air cond sejok gle! seb baik bwk sweater! kul 11 smpai BP, ayah n ibu dtg amik kt bus stand. smpai rumah, bukak periuk, makan! sembang2 dgn ayah, ibu. makhluk 2 org tu dh terbongkang. kuning bru bgn. aku tgk die makin gemok! kaki die bru baik bisul. mandi, solat, tdo! wah.. nikmatnye.

sekian.

dpt mkn cempedak goreng! thnx ibu. hehe!

naik cuti, test 1! sbb cuti h1n1 ni jugak, finishing school postpone. erm.. balik rumah, dpt gk rilek kan otak aku yg mmg dh sesak. bdn aku yg x cukup tdo. ceh, yeke?? okeh, kwn2.. selamat bercuti kpd yg sedang bercuti!

8 comments:

zarf_iera said...

um?? staw aku um x cuti..
huhu...
um kne 2gu de owg mati dlu bru nk bg cuti.hahaha

Farah Abdullah said...

eh yeke? ntah.. ade org kate um dh cuti.x taw la

aisyah. said...

um belum cuti lg..
hahaha....
nk kena tnggu ada org mati??
hahah..setuju.

uum pula cuma ditangguhkan kelas...
tp kolej x tutup...
masih boleh tinggal di kolej....

uitm pula...
hahahah....usoh cerita la..

♥ p a a n i ♥ said...

um blum lg kut. tp mcm bakal jee. haha

upsi dah tutopp yehoo.

wesss..
apela salah tarikh tu.
bulan 8 xlepas lagi.
skg bru bulan 7.

Ahmad Liwauddin bin Mardi said...

H1N1.. punce2.. ko tau kn kat sri gading dh ade rekod positive H1N1..?

Farah Abdullah said...

liwa: a'ah ade gk dgr cte. btl ke?

DilOt said...

suke utm tak tutup..

hehe...byk keje sbnrnye kene selesaikan...

naqiubex said...

Bestnya cuti..