Thursday, October 22, 2009

Pensil

Salam

anda dah tengok movie Pensil??
menyentuh hati?
bagi aku, jawapannya yes.

mengisahkan seorang insan yang kurang upaya tapi mampu utk membela nasib diri dan juga ibunya. x pernah hiraukan apa kata orang, dia teruskan jua kehidupan. kata2 yang mungkin akan aku semat dalam ingatan ialah (bunyi nya lebih kurang mcm ni),

doakan orang2 yang menghina kita supaya mereka berubah menjadi lebih baik.

bila aku fikir-fikirkan balik, sebenarnya inilah kunci kebersihan hati. kalau nak tahu seseorang tu hatinya bersih atau tidak, dia akan cuba untuk membuang jauh2 segala perasaan busuk dan akan mendoakan kesejahteraan serta kebaikan semua orang termasuk orang2 yang pernah menghina dan mencaci dirinya.

oleh itu, fikir-fikirkan. sememangnya sukar bagi kita untuk menjadi insan yang berhemah apatah lagi suci hatinya. tetapi, kita boleh untuk mencuba.

sekian.

3 comments:

aWaLLiWauDDin said...

hehe.. baru nk tgk ke? dh lame ctr ni.. tp xpela, yg pntng pengisian ctr... dh lme ek aku xcntc ko..hehe ko pon same..

█▓▒░♥ p a n y ♥░▒▓█ said...

eh citer melayu ke ni? asal aku xpenah tgk T___T

mau juge

Farah Adila said...

liwa: yup bru tgk. ala ko kn makhluk Tuhan yg plg bz. aku mls la nk ganggu. ko la cntct aku. haha..

pany: tgk weh, best! ;)