Monday, July 12, 2010

Untuk Awak Farah Adila. eh silap! Untuk Awak Teja Aulia.

salam

I had just finished reading 'Untuk Awak Teja Aulia' last Sunday. Memang betul, Syud melakar ceritanya bagai pelangi. Penuh dengan warna-warni kehidupan. Mengisahkan Adil yang bersahabat baik dengan Aulia sejak dari kecil sehingga besar. Bayangkan, Aulia homesick di Kustem=sekarang UMT, Adil yang berada di UTM boleh nekad ke sana untuk menemui Aulia semata-mata kerana dia telah berjanji pada Aulia "kalau kau rindu gila kat aku, kau ckp je, nanti aku datang". Mungkin mustahil pada pemikiran manusia biasa, tetapi tiada yang mustahil jika hati sudah mula sayang.


Tapi, bila krisis melanda, 3 tahun beb! x contact! apa kau rasa kalau kau rapat dengan 1 orang tu, selama ni kau cerita macam2 kisah hidup kau kat dia dan kerana perselisihan yang wujud secara tiba2, kau terus lost contact dengan dia? kau sedih x? kalau aku, memang aku sedih.


Apa pun, memang best r. Dan aku tahu fenomena atau jalan cerita dalam novel ni memang wujud dalam dunia nyata, samada ia akan berakhir dengan kebahagian atau kesedihan sendiri rasalah. Jika sedih sekalipun, biarlah berpada. tak ke mana pun kalau kau sedih selalu sebab kau x dapat apa yang kau nak. kan?


Tengok tajuk novel ni cam best jek kan? aku pun mula r berangan konon2 ade sumone special tulis novel utk aku yang tajuknya 'Untuk Awak Farah Adila' haha.. ok itu khayalan semata. usah perasan.


'Dari sahabat baik lalu tergelincir menjadi sayang yang bukan hanya sayang sbg kawan'
'1.4.3.7' = I love you forever


okeh itu saja. bye! :)

4 comments:

-Aida Ismail- said...

"Dari sahabat baik lalu tergelincir menjadi sayang.."

its very huuuuurrrrrrrrttttttt!!
hate it so much..kui3

Farah Abdullah said...

aida: hoho.. benda tu lah yg selalu jadi. pengalaman lalu jadikan pengajaran di masa depan. sesungguhnya tiada yg rugi wlupun pengalaman itu menyakitkan. insyaAllah dr pengalaman itulah kte akn lbh berhati-hati menempuh kehidupan. hehehe

-Aida Ismail- said...

wpun dah bertahun2..hurmmm..haha..
sakit tiada,tp parut masih ada..ble tersentuh,terasa jg..wah!cam ape plak..
kn taruk bio-oil nihbg hilang parut tuh !haha..
btul!xrugi pon ade xprience cm tu kan!

Farah Abdullah said...

yup! the valuable experience! x sume org pnh rse. best ape. :)