Sunday, March 13, 2011

Savings ok.

Asslamualaikum.


Start from now on, aku rasa, aku dah kena fikir pasal saving. The wisely saving. Hehe. Benda yang aku kena buat sekarang:

  1. Akaun ASB dah ada. Cuma kena bayar balik duit ASB yang aku keluarkan masa tengah sesak mula2 kerja kt kota lumpur aritu. Dan simpan untuk tiap2 bulan. X dapat banyak, sikit pun jadi lah. Dulu2, mak bapak yang saving untuk aku. Sekarang sendiri saving lah.
  2. Tabung haji. Buat akaun kat tabung haji dan simpan jugak every month. X dapat banyak, sikit pun boleh. Janji ada simpan.
  3. Insurans. Ramai orang kata insurans ni penting. In case sakit kea pa ke, at least ada insurans untuk cover. Tapi kena pandai pilih insurans jugak.
  4. Silalah dan tolonglah jangan boros sangat wahai Farah Adila. Mata tu asyik nak blink2 duit saja.


Sekarang ni, aku juz target nak beli perfume Tommy, jam tangan baru yang nampak matured sikit, jeans baru, jacket! Ohh jacket semalam Cik Bedah dah dapakan 1 utk aku kat Parkson somewhere in Seremban. Sejibik macam dia punya yang stylo tuh! Mood: happy weiii! Lama sudah aku cari.

Agak2 kalau tiap2 bulan spend RM300 utk diri sendiri is much than enough kan? (jika kau x boros, memang cukup!) Adoii macam mana nak hinder diri dari gatal beli buku bila datang kedai buku yang super best? Macam mana nak hindar dari tangan yang gatal nak capai benda2 cute? Semoga kau berjaya! Fuh!

Sejak aku kerja, apa yang aku nak, Alhamdulillah aku dah dapat. Contoh? Guna produk yang OK untuk muka sendiri. Buat facial yang sangat best. Buat spec baru. Borong shawl, tudung Syria (ahh ini Azie n rai punya pasal) haha. Sling bag yang best dan cun. Kain yang cun utk buat baju kurung. Err lagi? Ntah x ingat dah. Yang lain2 tu banyak ikut keperluan sendiri sekaligus memenuhi keperluan harian. Hehe.

Harap2 aku berjaya dan bijak mengurus kewangan! Keh2..

No comments: