Friday, March 4, 2011

Tak menyesal pun

Assalamualaikum.


 

Menyesal? Aku x pernah rasa menyesal bila aku blah dari RIMAU. Memang aku dah fikir habislah waktu buat decision untuk berhenti aritu. Ramai jugak ye orang terkejut apa pasal aku berhenti? Haha. Kononnya manja lah x boleh tahan lah apalah macam2 lagi. Gosip2 dari office lama pun ada dengar jugak. Kecoh la kau orang makcik2! Aish! Aku resign pun nak dijadikan topic hangat ke? Memang x boleh blah. Tetiba je aku jadi glamour pasal aku resign. Satu building terus kenal aku kan!


 

Aku surrender pasal aku memang x sanggup nak redah sesak tengah2 KL tu. Sori beb. Kalau area Serdang tempat aku belajar tu, rasanya ok lagi. Mebi sebab aku ada choice lain yang lebih mampu buat aku bahagia, maka aku blah. Kalau aku stay lama2 kat sana pun, kerja berhempas pulas, x ada apa aku dapat. Baiklah aku balik kampung, kerja dengan bapak sendiri dan move on to the next step yang aku fikir lebih baik. Badan aku pun boleh gemuk semula. Gemuk pun bukan gemuk mana. Faham2 je lah. Haha. Hah, seluar aku dah x longgar macam dulu. Hampagas lah, seluar boleh longgar kan! Entah apa-apa. Hiks!


 

Kadang2 aku terfikir, ada faedah jugak bila sesebuah family tu ada bisnes sendiri. X kiralah, bisnes apa pun. Ada kebun ke, ternak kambing ke, ada kedai makan ke, apa2 je lah. At least, bila anak sendiri dah grad, atau x mau belajar lagi, boleh lah berkhidmat dengan family sendiri. Bila lagi kau nak tolong mak bapak kan. Selama ni pun, dengan duit meniaga tu juga diorang bagi kau makan, hantar kau pergi belajar dan macam2 lagi. Tapi kalau anak sendiri x minat macam mana? Keh2.. aku sendiri x ada la minat gila2 dengan bisnes. Biasa2 aja. X apalah. Kalau kau nak kenal ragam orang esp gov sector (blueekk poyo), bangsa Cina yang handal berniaga, kau meniaga. Ahh memang betul.


 

Dah ok bye!

No comments: