Saturday, May 12, 2012

Merepek meraban

Assalamualaikum.

Hari berganti hari. Herm. Minggu lepas presentation proposal. Masak jugak aku kena hentam. Heh. Tak apalah. Life must go on. Work hard on it. Hoho. Nak work hard tu memang mencabar. Bukan selalu ada spirit yang kaw2 untuk buat kerja? Kenapa? Tak tahulah. Mungkin kalau kena hantar oversea akan lagi rajin sebab bukan dalam zon selesa. Nak bagi cepat habis supaya dapat balik tanah air cepat2. Macam yang Dr selalu cakap. Kan. Isk.

Minggu lepas, kawan sepermainan masa kecik selamat bernikah. Alhamdulillah. Kalau ingat semua memori zaman kanak2 dulu memang x boleh blah. Macam2 hal. tapi semua itu yang manis. Akan buat kau senyum dan kadang2 boleh menitik air mata bila semua kenangan indah itu masih tersemat indah dalam memori sendiri sehingga ke hari ini. Ah lepas ni nak konvoi raya mesti Ecot dah dapat join. kenalah beraya dengan suami. Tak apa, Wani, Liwa, Yazidah masih ada. Korang jangan kawin cepat sangat okeh. HEHE. Aritu aku sembang2 dengan Wani, aku cakap kalau kawan2 aku semua dah kawin, tapi aku x kawin lagi, aku nak lari jauh2 buat phd. muahahaha. Dah, malas cakap pasal kawin bagai. Penat tahu nak jawab soalan makcik2 ni. makcik2, could you please stop asking that? and also, please don't asked my mon, "bila kau nak ada menantu?" heh. Apa kata kalau makcik2 ada calon yang hebat lagi best, boleh kenalkan dengan saya? HAHAHA.

Selepas memborong sakan di Pesta Buku, mood nak menghadap memang memuncak. Akhirnya aku khatam 2 novel. Tentang Dhiya by Syud dan Dapur Wawa by Ika Madera. Bagi aku sentuhan Syud memang x pernah mengecewakan setakat ni. Walaupun Tentang Dhiya dah keluar lama, tapi aku baru nak baca. Ngeh2. Azril, you step on my heart! AHAHAHA. Haih, layan betul. Ah aku juga ada cerita seperti mereka. But the ending haven't come to the end. Kalau dah ada ending nanti aku cerita. bajet ada orang nak tahu cerita kau ke Farah oii? ah perasan sungguh. Dapur Wawa juga layan. Banyakkk resipi okeh. Nanti aku nak try bila2 balik rumah dan mood nak masak itu ada. cehceh. Sentuhan Ika Madera pun x pernah mengecewakan. Masa baca Jet Jonah dulu seriously aku x tahan nak gelak. asyik2 nak gelak. heh. kau memang suka gelak!

Ok dah, nanti sambung. Daaa~

No comments: