Wednesday, October 2, 2013

Mari makan kerepek #3

Assalamualaikum.

Sejak akhir-akhir ini, aku rasa dimudahkan jalan rezeki. Dulu aku selalu cakap x ada duit, tapi bila Masitah pernah kata 'kita tak tahu bila rezeki kita sampai, kadang2 kita derma satu ringgit kat orang hari ni, tapi entah bila2, Allah beri pula rezeki lain'. True much Masitah. Sejak hari dia cakap kat aku lebih kurang dekat setahun yang lepas, aku simpan benda ni dalam kepala. Even aku bagi makan kucing sekalipun, aku niat, Ya Allah, mudahkan rezeki aku. Ayah pernah pesan kat aku, kita bagi makan haiwan, rezeki kita ada, insyaAllah. Haiwan itu lagi suci dari seorang manusia. Ya Allah, kau tetapkan hati kami pada jalanMu. Kuatkan hati kami, Ya Allah. Jauhkan kami dari sifat bakhil dan sombong. Sesungguhnya kami amat bersyukur dengan setiap nikmat kurniaanMu.

Satu lagi, sebenarnya aku bukanlah orang yang sentiasa positif. Aku memang suka post kata2 positif untuk naikkan semangat sendiri dan juga sesiapa yang membaca. Tak kira lah kat FB, IG atau twitter. Lagipun, aku kan suka ayat2 madah pujangga ni kononnya lahhh kan. AHAHAHA.

That's all. May Allah bless. May Allah ease our journey. Amin.

:)

Wassalam

No comments: