Monday, December 1, 2008

basikal kargo?

ayah baru belikan hanif 1 basikal baru untuk kegunaan die g surau bila ayah atau fikri xde di rumah. sebab nya, die x nak blaja bawak moto. aku sudah pandai bawa motor ketika umurku 12 tahun kerana masa itu aku tinggal di pekan dan ramai kawan2 sebaya aku. kata ibu, "dlu, ade gang yg sama naik, mmg jadila, nk marah pn, sama je." hehe! aku memang nakal suatu ketika dahulu.

erm..berbalik kepada cerita basikal, basikal ni lbh dikenali dgn basikal kargo atau basikal jaguar. aku pun x sure sangat. tapi basikal ini sangat menarik! ia adalah buatan jepun yang sangat berkualiti. ayah beli dgn harga rm180 kalau x silap. tidak terlalu mahal memandangkan basikal ini adalah second hand dari jepun dan telah dibaik pulih semula. ayah kata kalau 1st hand, adalah dalam beratus2 jugak sebab besi2 nya semua berkualiti.


aku pun sangat enjoy main basikal ni. almaklum aku sudah lama tidak naik basikal. last aku main basikal masa kat kolej. entah basikal sape aku and azi main bawak je. g round2 jap. minta maaf kepada tuan punya basikal tersebut. hehe!!





2 comments:

♥ p a a n i ♥ said...

oi.. farah.. cter psl beskal lak...wkakak aku pon da berthun2 xnaek..

Farah Abdullah said...

haha.. ko pn ptt try ni..
best taw paani.. hehe