Tuesday, June 30, 2009

apakah ini??

salam

mcm byk bende nk tulis kt blog ni. tp x terkeluar. tp aku nk tulis gk. dan aku sedang taip! aku agak sedikit cuak lepas bace blog uzair td. ICED-national level??? gler~ adoyai! speechless.

plz KATAKAN TIDAK kpd ICED nk upgrade ke national level~ tolonglah.. kenapa makcik nk buat sampai national level? inter-college pun dh sakit nk membuatnya. mcm2 masalah makcik. tp kami buat cool. sbb tu nampak kami mcm xda masalah. makcik x tau dulu saya penah nangis2 buat bende ni. tp Allah permudahkan saya dan kawan2 yang lain. syukur. sbb tu saya takot dgn cadangan utk ke national level. perlu perancangan yg sgt rapi. saya diberi jawatan lagi dlm ICED. tapi saya dah final year. saya berbelah bagi. tapi saya sayang ICED. saya kenal ramai orang dari ICED. sebab tu saya sayang.

masa mereka cadangkan saya jd p******u, saya tolak, masa tu saya demam. saya x baik lagi. seminggu saya demam. suara saya pun hilang. jadi garau. orang tanya kenapa? saya cakap, nak akil baligh. memang semua orang gelak. tapi saya x kisah pun.

tidak lama lepas tu, pihak lain tawarkan saya jd ** mtm. saya tolak lagi. saya tahu ramai orang pelik. azi tanya saya, kenapa saya tolak semua benda? saya cakap sebab saya dah penat. saya nak bagi peluang kat orang lain. azi cakap lagi, 'ko terima la salah satu' saya fikir2 semula. jawatan nan satu itu memang saya x boleh terima. pendirian saya dah tetap dan akhirnya kawan saya suri telah menggantikan tempat saya.

tapi jawatan yang lagi satu (ICED) masih dalam pertimbangan. bila saya fikir2, saya terima je lah. tapi bila kata nak ke national level, saya cuak! saya rasa masih terlalu awal. saya x nak pening kepala dgn macam2 hal. saya pun pelajar. saya kena belajar. ke kuliah, assignment, saya perlu buat! kalau saya tiada masa utk itu semua, apatah lagi utk diri saya? itu pasal lah. ohh.. ke'konpius'an~

10 comments:

♥ p a a n i ♥ said...

ape itu ICED?

DilOt said...

mau tanye gak ICED tu ape...

buat ape yg termampu je..dan yg terbaik...

Farah Abdullah said...

oh.. ICED-inter college english debate. ;)orite, nyway, thnx!

ღ Juliet ღ said...

wow mesti fara ni pandai speaking kan?

Farah Abdullah said...

juliet: pandai speaking?? haha.. broken english! xde la.. bkn i yg debate. we r the organizer je.

En iLHAM said...

huhu.aku pun terkejut monyet gak fara.biase la makcik tu kalau buat keputusan bukan nak pikir perasaan orang.ikut sukati die jer.huhu

cuking said...

ak sgt stuju dow...kite pelaja...bukan peningkan epala utk buat sume ni...bler ak kt cni kene pijak dlm pelbagai bntuk d tmbh bpk bebel cm org gler...huh..
tol gk dow ckp bpk ak evnthough rmai pgawai soh student aktif mnda yg softskill...tp ak sgt rase...pegi la mam....
majikan xcari student yg sijil melambak,aktif xtntu pasal,skali tgk pointer 2.6....ofcz la mjikan pk budak ni byk men n xblaja...xgitu cik senah?
ak bnci d perguna kan oleh pihak2 tertntu tp ahe ny kite merana...
ntah hape2.....

Farah Abdullah said...

en ilham: tau x pe, cmne kalo die nk jugak r? kte ramai2 fight dgn die ckp x setuju!! orite? huhu..

cuking: betul2.. aku setuju 110% dgn ko. if sijil melambak2 tp result cm haram, x guna gak! kte ni bkn kuli batak~! adei...

hanihani said...

sabaq ye cik farah..
why dont u tell "makcik" (hehe..) apa yang kamu rasa..em..ckp la yang national level nih takkan totally stodent yg kene organize..(if konfem la ICED naik national level)

huhu...sekadar pandangan...berat mata memandang berat lg bahu memikul...apa2 pun..caiyok2!!

Farah Abdullah said...

hanisa: sy xde kuasa lor.. semua terserah kpd saudara pengarah. huhu.. harap2 ko x stuju wahai pengarah! nyway, thanx! ;)