Friday, July 17, 2009

drama cinta

salam

dah lama, dah lama aku jd penonton drama cinta. x kira r realiti atau fantasi. tp bila aku tgk drama cinta yg realiti, aku tak terkata. aku x suka tengok kawan2 aku nangis sebab cinta. ye la, cinta yang terbina mungkin ikhlas dan suci, tp bila ada pihak yg mempersendakan cinta tu, sape yg x merana kan? aku paham perasaan diorang. nak bg nasihat dan komen lebih2 pun x berani sebab aku bukan hebat sgt bab2 cinta ni.

masa aku darjah 6 dulu, aku ade mintak cikgu2 buat autograph kat dalam satu buku. ye la time tu kan dh nk melangkah ke sek menengah, kononnya sbg kenangan la. aku igt 1 ayat cikgu nih. die tulis...

"sayangilah org yg memang menyayangi kita, kerana org yg kita sayang blm tentu blh menyayangi kita, bukan niat cikgu utk mengalpakan farah, tetapi farah akan faham situasi ini bila farah dewasa kelak"

kini aku faham. terima kasih cikgu!

member aku pernah kata kat aku, "kau ni mmg suka jual mahal la" aih.. pedas, menusuk! haha..
tp aku ada alasan tersendiri kenapa aku bertindak begitu. bukan sombong, bukan bajet bagus. tp aku nk berkawan dgn semua org tanpa rasa terikat. aku x nak ade pihak yg cemburu. sbb hal2 cemburu ni selalu berlaku dpn mata aku. baru kawan, blm declare, tp cemburu bukan main! kalo dh kawin, mcm mana?

sampai masa nanti, ble aku ready, aku akan terjebak ke arah tu jugak. ;)

kata orang, cinta tu dtg bila2 je. kdg2 kte x sedar.
kata org jugak, dr mata turun ke hati. (sweet beb!)
kata org lagi, cinta x kan datang bergolek, tp cinta perlu dicari.
kata org lagi, jgn bermain dgn cinta, nanti merana.

mcm2 tanggapan da.. ape yg penting, jgn mainkan hati dan perasaan org. aku selalu igtkan diri aku tentang hal itu. aku x nak pengalaman lalu berulang lagi. hurm....

p/s: kpd kwn2 yg mungkin sedang dilanda masalah cinta, jgn diikutkan sgt perasaan tu. mmg sukar, tp apa salahnya kita cuba.

6 comments:

p a n y said...

btul2. haha

kdg2 org yg kte syg la yg rosakkn akhlak kte. xgune.

aWaLLiWauDDin said...

salam... fara.. aku mcm terasa ape yg ko xckp.. mara ke aku ckp ko ... hehehe.. cinta pelengkap hidup, tapi hidup xsemestinya dpt melengkapkn cinta.

Farah Adila said...

pany: sabo2.. huhu

liwa: x la, x marah pun. no hal la

DilOt said...

org yg syg kat kite biasenye sanggup lepaskan kite...nape??sbb mereka betul2 syg kat kite..nak kite gembira..xnak susah...dan nak yg terbaik utk kite...

org yg kite syg...mmg byk akan merosakkan kite..sbbnye...kite yg syg die...sanggup gadai maruah...sanggup gadai duit...hanye utk die...tp die...??xde perasaan...org dh bgkan..amik jela...

cinta pelengkap hidup..DIA akan bg yg terbaik buat kite...jika kita sntiasa cinta kepadaNYA...

kecik said...

btol gak kdg2 org yg syg kte sggup lpaskn kte...tp kan , klu kte hepi ngn org 2 nape org 2 nk lpaskan kte...org 2 je yg leh wat kte hepi..so,,pk la elok2...love is about dare to take a risk...brni tanggung la...kekuatan iman yang menentukan org yg kte syg 2 leh merosakkan kte o not...2 cinta berdasarkan nafsu yg leh merosakkan kte...damn!klu ske org,de 2 choice je,,1st luahkan tp klu tkot diamkan je...terpulang...cinta 2 abstract n seni....

Farah Adila said...

dlot: yup, love is complicated.

kecik: hati dan perasaan adalah 2 subjek yg slalu meragukan kte. hope kte sentiasa di bawah lindunganNya. be strong! ;)