Wednesday, July 15, 2009

"jaga diri baik-baik"

salam

i miss my home! itu yg terluah tatkala ini.
kedewasaan mengajar kita erti kehidupan. barangkali masalah2 yg melanda juga mendewasakan kita.

"jaga diri baik-baik" ayat ini kerap kali diucapkan utk aku. sudah tentunya ayat ini lahir dari mulut seorang ibu dan ayah. bagi aku, walaupun ayat itu amat ringkas, tp ia mengandungi sejuta maksud. barangkali mereka risau akan aku yg kian dewasa apatah lagi sudah mencecah usia 21 tahun. terlalu byk perkara yg berlaku di hadapan mata. tidak kira baik atau buruk. dan setiap yang berlaku membuatkan aku berfikir. mungkin inilah yg sering menggundahkan hati seorang ibu dan bapa.

usah dilupa jasa mereka. terlalu banyak. juga usah sakiti hati mereka.

sekian.

p/s: lots of tasks to be done! gud luck! ;)

3 comments:

Ahmad Liwauddin bin Mardi said...

salam... aku setuju kate2 ko..
ayah kita berkata ringkas, tapi menyeluruh bagi kite..
ibu kite sejuta kate die berikan kepada kite, tpi 1 mdsd mendalam bg kite...

DilOt said...

""jaga diri baik-baik""..walupun nmpk pendek..ringkas..tp amat mendalam dan membawa maksud seribu kate...

Farah Abdullah said...

liwa: yup, betul tu.

dilot: ye, sgt mendalam. huhu..