Monday, July 13, 2009

lagha kah daku? ;p

salam

sem ni ade 2 subjek yg mengkehendaki aku dan kwn2 lain utk ke ladang. BSPT nih x mcm BSP, BPST dan seangkatan kos2 yg dlm fak pertanian. ktorng bkn selalu g ladang. sem 2 dulu ade la sekali. sem 3, xde. jd ble ade 2 subjek ladang sem ni, dan aku rasa cm best, aku pn mula teruja. hehe.. ble blaja dan blaja, bangga r jugak jadi student pertanian. sbb??? mcm lecturer2 ckp, kalo xde pertanian, kte nk mkn ape? nk mkn cip? kte x blh mkn cip (cip komputer) tp kte blh mkn potato chip! ;)

hari minggu aku terisi dgn program yg mcm2. me'lagha'kah aku?? sabtu pagi, PUKUL 8 dgn ngantuk yg masih bersisa, ditambah suasana sejuk, hujan gerimis. kami gagahkan juga utk ke agrotek. sbb kne sediakan medium utk mellon tercinta tu. tp xpe, aku enjoy je ladang tu. pas balik ladang, mkn+sembang2 kat cafe, balik bilik, mandi2 pastu tido! bestnye.. terbayar hutang tdo aku pg tu. bangun2 tdo, azi ckp kecik ajak g rumah pn askina. ade majlis cukur jambul. mula2 cm malas, tp perut aku lapo. so.. pegi je la. boleh mkn di samping mengeratkan silaturrahim gtu. ceh! ko dh mantan, sedar2 la diri tu.. ;p mkn dan mkn mmg best sbb ade byk makanan. (wlupn x sehebat en ilham & mr u meratah makanan yg ade dgn dasat sekali). ops! malamnye, menyibok lak kt dewan putra, tgk pra tonton MTB. ye! kami mantan2 yg rajin! haha.. xpe2, saje cuci mata. balik bilik, mengarot lg. sampai kul 3 kot. tu pn, kecik n suri x tdo lg. ntah hape diorng borakkan. aku dh x larat, mata dh berat. tdo la...

hari ahad, sebelah malam, tgk MTB kt dewan besar. ceh, K16 kalah lagi. xpe r, kte mmg ssh nk menang pun. ape2 pun, tahniah kpd sume yg terlibat! ;) dewan mmg gamat, penuh sesak, bising! tambah2 lagi judges yg glamer datang. teka siapakah judges itu?? pas g MTB, g mkn! mkn lagi?? tp aku cm mls nk mkn. sbb nafsu mkn x bape nk ade. dan aku pun xde r lapo mane. ditambah lagi mata aku yg dh ngantuks! membayangkan kelas esoknye pukul 8. erm.. tahan2.. sampai bilik, bersih diri, solat, tdo!

ehe... hari minggu yg kununnya terisi.
p/s: assignment dh menanti, ladang x cari lg. pas cri ladang, kne interview peladang. keje2 len juga menanti. oh! itu la lumrah manusia yg dinamakan pelajar. selamat menempuh hari2 yg mendatang ye kawan-kawan!! ;)

2 comments:

♥ p a a n i ♥ said...

hahah ni bukan lagha.

ni blajooo

best gile

ladang tu cmne? ade ape?
letak la gmbo ckit len.huhu

Farah Abdullah said...

pany: ade blajo ade x.. ldg ek? ehe.. nti la aku bwt entry psl ladang ek. ;)