Saturday, September 19, 2009

happy birthday dan selamat hari raya

salam.

actually aku nak wish birthday kat sorang budak ni. nama die Siti Mahsuri bt. Talib, budak BSP 3rd year. haha.. birthday die jatuh pada 18 Sept.

utk Suri,

happy 20th birthday dear. aku sayang ko. a good listener. pemberi nasihat yg baik sepanjang aku kenal ko. even ko muda setahun dr aku, tapi ko matang. walaupun ko suka menyakat kawan2 ko, sampai kawan2 ko nak nangis, tapi aku happy bila tgk ko happy. aku tau kepala otak ko selalu sesak dgn macam2 hal. aku senang cerita atau mengadu papehal kt ko selain Azi dan Masitah. kata2 ko kadang2 buat aku terfikir. pastu dlm hati aku mesti cakap, 'matang jugak budak ni, betul ape die ckp' hehe..

ko selalu care kt kwn2 ko kan? ko risau bila kwn2 ko hilang (merayap entah mane) dan x pesan pape. ko suka ajak sembang atas moto. bila naik dgn ko, aku xleh nak speed sebab nanti x dgr ape ko cakap. kalo ko yg bawak aku, aku risau. sbb ko rabun tapi xnk pakai spec.

aku tau ko tabah. tapi walau tabah mcm mana pun manusia tu, die tetap akan menangis satu hari nanti. aku igt lagi, masa tu ko call aku. ko nangis. aku terus g bilik ko. dan baru2 ni, ko nangis tapi kitorang gelak. reason ko nangis tu kelakar. aku faham, walau reason ko nangis tu lucu, aku tau yg menangis tu hati ko kan? ko dah tahan mcm2. at last, atas reason remeh, ko nangis. betul x?

ko selalu pesan, 'jangan selalu sgt main mesej, nanti jatuh cinta, jatuh sayang' haha.. betul kot apa ko cakap. thanx selalu bawak makanan best2 tiap kali ko balik rumah. esp sambal tumbuk. ko pun selalu masakkan utk kitorang kan. masak sup kentang la. buat jemput2 la. buat air teh. pastu datang bilik aku sebab nk pau roti aku. aku x kisah, janji aku dapat makan sekali.

masa nak balik raya aritu kan, nasib baik aku sedang berada dalam mood 'gila2'. kalo mood aku tgh touching, mesti aku nangis bila peluk ko. masa kat bus stop tu, aku nampak muka kecik cam sedih. mcm nak nangis. hati aku dah terdetik, 'mesti ada drama lagi nanti'. rupa-rupanya betul instinct aku tu.

aku akui susah nak cari kawan mcm ko. kawan yg sayang kawan2nya. kawan yang menghargai kawan2nya. kawan yang selalu care kat kawan2nya. masa kaki aku terseliuh, ko mesej tanya khabar, dah makan ke belum. aku rasa nak nangis tiap kali ko mesej tu. terharu! masa ko ajak aku makan bubur kt bilik ko, aku xnk sbb aku x larat nak jalan, pastu ko hantarkan bubur kat bilik aku. terharu lagi sekali.

masa ko kena kuarantin, suspek h1n1, aku kesian kt ko. bila ko dh sihat dan ko cakap thanx kat aku ngn Azi sbb jaga ko masa sakit, ktorng rasa apa yang ktorng buat tu dihargai walau x susah mana pun. x korban ape2 pun. betul kata orang, kita akan rasa dihargai bila ada orang yg menghargai kita walau sekelumit je jasa yg kita buat.

lastly, semoga apa yang ko hajatkan tercapai. jangan lupa ktorang kalau sume2 dah grad nanti. kawin jgn lupa jemput ek. hehe...

kami berempat SAYANG ko. aku mewakili yg lain, Azi, Ika, Kecik.

sayang Suri (Suri yg tgh2 tu).
dari kami;
from left, Azi, Kecik, Farah, Ika


akhir kata,
selamat hari raya aidilfitri diucapkan utk semua. mohon maaf andai ada salah silap.

No comments: