Thursday, June 17, 2010

Si belang

si belang

Salam


Saya sayang si belang. Si belang ini saya beli semasa saya semester 2 di universiti. Saya beli guna duit saya dan separuh duit ibu. Nak minta dekat ayah? Oh no.. mesti ayah akan kata, 'dah ada jam buat apa nak beli jam lagi?' ok saya akur. Saya beli senyap-senyap. Nasib baik ibu saya baik. Hehe.. jam ini jam paling mahal pernah saya beli. Yelah, mana ada duit nak beli jam mahal-mahal. Mana saya pergi, saya pakai si belang. Si belang pun setia je temankan saya. Saya redah sungai, saya mandi air terjun, saya bawa si belang sekali. Si belang x pernah rosak. Habis bateri tu biasalah.


Ingat lagi, masa saya baru-baru beli si belang, saya tunjuk dekat ayah, ayah kata macam jam kanak-kanak. Haha.. saya tahu memang orang akan kata macam jam kanak-kanak. Tapi saya suka benda cute. Benda unik yang menarik hati. J Saya puas hati selepas dapat si belang. Ok, masa saya pergi BTN di Besut, saya kena meredah sungai, fasilitator tu jerit suruh saya buka si belang, tapi saya buat x dengar. (berlagak kan?) sebenarnya, bukan saya berlagak, saya tahu si belang x akan rosak. Saya dah pernah bawa dia pergi mandi air terjun, dia x rosak pun! Kan ada water resistant. Berapa kedalaman yang sesuai, saya tahu. Sebab itu saya buat x dengar. J


Bila saya rasa nak feminine, saya tinggalkan si belang. Saya pakai jam yang ayah belikan untuk saya. Maaf ye si belang. J


Terima kasih si belang kerana sudi menemani saya. Saya pergi ladang, harvest jagung, saya pergi exam, pergi merayau sampai x ingat dunia (ehh.. masih ingat dunia), si belang tetap temankan saya. Sayang kamu si belang! Sekarang si belang dah tak secantik dulu, dia dah buruk sebab saya selalu pakai. Kesian si belang.





4 comments:

azi sweet said...

ritu de komen kt belang ko.tp xkuar.huhu..
belang yg sentiasa berbelang..haa coming soon , t lawat blog i plak k..????
miss u sooo much!

faRahAdILa said...

u know me rite?? luv stripes soo much!! hehe.. wa~~ azi ade blog?? nk address!! nak bce! dun 4get 2 story bout us ha.. hahaha

azi sweet said...

haha...baru jer berjinak..tamau bg skrg.tunggu dulu..hehehe.under construction g..

faRahAdILa said...

hahah.. orite dear! im waiting!