Sunday, January 9, 2011

Bertahan!!

Salam

Kenapa hati mesti rapuh? Kuatlah wahai hati. Kuatlah wahai diri. Tiap kali sembang dengan bapak, confirm diri akan termotivasi. Lepas tu air hangat mula nak keluar. Tapi tahan. Big girl kena tunjuk hebat. Ni baru sikit lah. Gembeng! Kadang-kadang je kau fikir diri kau tu looser. Padahal itu semua bukan lah hal yang besar seberat setinggi Gunung Everest. Sudah lah. Past is past. Bila umur dah mencecah 20-an, seorang ibu confirm akan ada terdetik "anak aku ni putus cinta ke?". Hal ini terjadi bila si ibu tengok anak gadisnya react lain macam. Aku tahu. Aku pun perempuan even aku belum jadi emak. Wahhh life is getting more and more challenging!

Aspek lain pulak. Diri sendiri kena fikir. Kita x boleh buat apa yang kita x suka? Yang kita x minat? Forget it! Let it go! Kalau hati dan jiwa raga kau lagi rela kena jemur dekat tengah ladang untuk bercucuk tanam, kau pergi. Jangan kau paksa diri yang x minat lagi tiada hati duduk terkurung dalam aircond mengadap computer dan berserabut dengan segala macam document. Bila kita buat sesuatu tanpa rasa fun, stress tu akan datang. Dari stress boleh undang penyakit. Sebelum kena macam2 sakit, baik blah. Bertahan okeh! Mungkin cukup setakat ini pengalaman yang ditimba. Aku sudah cuba, tapi aku x berdaya. Hanya jasad aku di sini, jiwa raga aku terbang melayang tempat lain. Lain yang diminta, lain yang dapat. Kononnya mahu cuba, inilah jadinya. Macam nil ah kalau hati kuat pada keluarga. Betahan! Yeaahhhhh!

No comments: