Monday, March 21, 2011

English!

Assalamualaikum.

Fuh, aku lapar sebenarnya. Nak makan xda duit. Balik rumah kang baru makan. Aku nak cerita zaman aku sekolah rendah. Haha. Tiba2. Eh bukan apa, aku jumpa balik kawan2 sekolah rendah kt FB. Macam excited lah sikit. Pehh.. bertahun kot x penah jumpa. Form 1 je aku dah terpisah dengan mereka2. Jumpa pun ada la sekali dua. Tu pun nampak muka gitu je. Bila jumpa kat FB, kecoh pulak jadinya. Macam2 hal dibualkan. Hehe.

teka mana 1 aku. keh2

Dulu, aku sekolah kat SK Seri Gading. Sebuah sekolah yang letaknya di Kampung Seri Gading. Memang best ah sekolah kampung ni. Murid x ramai, jadi cikgu akan kenal kita. Pastu kalo kau top student, kau masuk macam2 pertandingan, kau antara yang nakal, comfirm! Kau akan terkenal seantero sekolah. Haha. Tapi 1 masalah masa aku sekolah rendah adalah aku makhluk yang bongok English. OK nak ke KO je English aku. Nasib baik lah masa UPSR ok. Paling terasa bongok adalah bila aku masuk Form 1 kat TIGS. Walawehhh rasa bengapnya la hai. Lama2 aku cam bengang dengan problem BI nih. Yela mana yang convent, Tengku Mariam, confirm ah BI superb kan. Kata budak bandar. Mak bapak korang pun tere BI. Keh2. Nak setelkan masalah BI, aku pegi tuisyen. Pastu cikgu paksa baca paper BI. Buku cerita BI. Aku pun baca lah dengan hati yang rela x rela. Lama2, ada la jugak improvement dalam English. Haha.


Bila sekarang ni, aku rasa BI aku dah karat balik. Dah x belajar, dah jarang guna BI, hanya baca buku2 BI sekali-sekala. Dah2.. jom polish balik BI aku. Sadis weh. Kang siapa nak ajar anak2 aku BI. Kesian mereka. Eh tiba2 lak. Calon pun xda, gatal lak. Okeh dah. Saja miang sekejap. Haha. *bengong*


Ok dah bye!

No comments: