Thursday, April 7, 2011

Pendirian

Assalamualaikum.

Hari ini hari yang panas. Eh bukan selalu macam tu ke? Lepas tu hujan sekejap2. Macam x ada effect pun hujan tu. Sakit kepala mak kalau panas begini selalu.

Anda punya pendirian? Adakah anda decision maker yang bagus? Hehe. Decision maker yang bagus boleh dikatakan sebagai seorang ketua yang superb! Yeah! Dia x akan berkuku besi, dan ramai akan berpuas hati dengan keputusannya.

Kadang2 aku perhatikan manusia ni x ramai yang betul2 ada pendirian. Kenapa? Kadang2 dia keliru apa yang dia telah buat dan seterusnya x dapat buat keputusan yang betul bagi pihak diri sendiri. Bagi aku, benda sepatutnya dibuang jauh2, cuba pupuk balik rasa keyakinan diri. Kalau ada keyakinan diri, pendirian diri juga akan wujud. Kan?

Since umur pun dah 20-an, sepatutnya ada keyakinan dan pendirian sendiri. Kalau orang tanya apa2, jawab dengan baik. Even kau x pasti adakah jawapan yang akan kau beri itu benar atau tidak, kau jawab lah apa yang kau fikirkan rasional. Dan bukannya jungkit bahu.

Zaman aku belajar dulu, aku aktif dengan persatuan. Dari situ sebenarnya aku belajar untuk punya pendirian sendiri dan belajar untuk membuat keputusan. Dalam persatuan, esp time meeting, mana mungkin orang jawab entah atau jungkit bahu bila perbincangan sedang dijalankan. Kau nak kena maki dengan orang lain? Silakan.


saja nak letak. hehe


Ok lah tu je. Bye!

No comments: