Monday, April 25, 2011

tiba-tiba rajin

assalamualaikum.

cerita dah basi. sabtu lepas, mak aku pegi rewang. apa tu rewang? rewang tu macam gotong-royong bila ada kenduri lah. aku bangun lambat Sabtu pagi tu. dalam 10 lbh baru bangun. haha. what the? mak aku gegar suruh bangun dan masak, kemas rumah. terpisat-pisat aku masa tuh. adik aku pulak ada sekolah ganti. dengan malasnya aku bangun, perut pulak lapar!! ahh masak terus lah. sambal tumis udang sudeh. goreng telur dada, goreng ayam sikit. sambil tuh, aku basuh kain baju aku yang menimbun tuh. setel masak, aku bersantap. sidai kain pun sudah. ok jadi ular sawa sekejap.

mandi, sembahyang. aku mengantuk tapi x leh tidur. haha. padan muka dah terlebih tidur. tengok bilik sendiri. emm. kemas bilik ah. bersihkan kipas. tuka susun atur. rajin x? rajin x? haha. hambik. peluh2 kau. isk2. ah tapi x apa, aku bangga dengan diri aku pada hari tersebut. even x keseluruhan rumah aku kilatkan, buat satu pertiga pun jadilah. janji dapur kilat dan licin. kalau tidak, keh2. tahu2 sendiri lah.

sekian cerita aku menjadi bibik selama sehari. dah boleh kawin x? kah2.

4 comments:

Encik Rendang said...

ahahaahah.....gud2...kena tingkat kan lagi...ko kena lawan aku....
1.bangun pagi kul 6 a.m
2.beli breakfast
3.jogging
4.jemur kain
5.kemas dapur
6.kemas ruang tamu
7.basuh kain
8.lepak n lunch
9.basuh pinggan
10.lipat kain(kain mak tak yah) sambil tgk sejuta cinta marshanda n marimar..
12.amik adik dari sekolah..
13.basuh bilik air
14.dgr ceramah kat surau
15.surfing internet
tido kul 11 p.m

faRahAdILa said...

walaaa ko leh jd mr mama!! cayalah! ;)

Encik Rendang said...

hahahaaha....i'm ready to br mr mama!!!!!!

faRahAdILa said...

hahaha. gud! baru faham penat lelah seorang surirumah. apatah lagi perempuan yg bekerja dan perlu buat kerja rumah.