Tuesday, June 28, 2011

satu hari nanti

bila kau rasa dah lain macam, baik kau blah. tak pun hentikan. nanti jiwa kau jugak yang sakit. kau kena ingat bila jiwa dah sakit, susah nak sembuh. kau kena ubat. bukan sebarang ubat. ubat yang perlu kau mintak dari Tuhan. kalaupun jiwa tak sakit, hati pula sakit. mana kau nak? hati sakit? jiwa sakit? atau jiwa dan hati sihat walafiat? 

kadang2 jugak, kau underestimate kat seseorang. memang tak ,patut. Allah pun tak suka kalau buat macam tu. niat nak underestimate tu bukan sengaja. cuma nak bagi segala rasa segala gangguan tu pergi jauh2. maaf. benda yang berlaku kadang2 tidak disengajakan. manusia. memanglah tak lari dari buat salah. kalau tak buat salah, kau x belajar. lepas tu, kau x tahu. kan? macam apek, daim dan kedah cakap, mereka hidup di jalanan. jalanan itu yang membuatkan mereka lebih mengerti akan makna sebenar sebuah kehidupan. tahu x, kadang2 rasa nak buat backpacking nak pergi Acheh, atau mana2 sahaja tempat yang boleh mendewasakan diri sendiri. 

nanti lah. suatu hari nanti.

7 comments:

malin_purple said...

nak backpacking ajak gue sih.. hehee

faRahAdILa said...

jommmss! hehe

♥ p a a n i ♥ said...

why ke acheh?

malin_purple said...

sbb nak feeling ala ala fazura mcm dlm kitab cinta tu.. hahaha =p

faRahAdILa said...

poni: sebab aku nak tau macam mana kesusahan hdup kt sna. macam mana deritanya kehidupan mereka selepas dilanda tsunami! huuuu

wawa: hahaha. tu pn ye jgak. fazura nangis kot masa tgk kesan2 tsunami kt rakyat acheh.

Syuhada said...

kadang-kadang susah nak hentikan benda yg kita buat, sedangkan kita tahu benda tu akan menyakitkan hati dan jiwa kita . so how eh?

faRahAdILa said...

syuhada: mintak petunjuk dari Dia. jangan biarkan hati kawal akal. tapi biarkan hati dan akal bergerak seiring dan sejalan. nak x nak, kte kne kuatkan hati utk henti dari melakukan benda yg menyakitkan itu. sekadar pendapat. ;)