Saturday, September 17, 2011

Cerita basi


Assalamualaikum.

Lama tinggal ini blog. Rindulah. Kehkeh..

Mana nak mula? Dalam otak banyak nak cerita kat sini. OK2, satu-satu ye.

Raya tahun ni, aku dan geng2 SKSG x dapat nak berkonvoi ke rumah cikgu dan tawaf ke rumah rakan2 lain. Tak sempat. Busy lah sangatkan. Tapi.. aku sempat ke rumah Cikgu Aryati nun kat Putrajaya. Haha. Kelasss kau jahh~ Kat Batu Pahat kau x sempat, kat Putrajaya kau sempat. Ye la kan, dah memang aku kat sana, memang lah sempat. Cikgu masih macam dulu. BEST wehhh! Aku angkut sekali 3 org member. Even cikgu x pernah jumpa diorang, tapi kitorang sembang macam dah kenal lama. Actually Cikgu Aryati x pernah mengajar aku waktu kat SKSG, tapi aku kamceng dgn dia sebab aku adalah librarian dan dia pulak cikgu library waktu tu. Now Cikgu Aryati makin vogue, cun siot! Hehe.

Pastu beraya mana lagi? Beraya dengan geng2 BSPT. Pergi rumah Rai, rumah Nad, dan rumah Acik Arip. Melantak kat rumah Rai memang dah x ada segan silu. Dapur dia dah selalu terjah. Makcik Salmah yang pemurah dengan makanan. Hehe. Terima kasih makcik bagi kami melantak sampai kekenyangan. Tu je lah kot episod raya kat sana.

Selebihnya spend masa dengan jadual baru. Letih. Hal rumah, kolej masih x setel lagi. Yang penting, aku nak keluar dari rumah tu. Tak mau dahhhhh. Sesiapa yang ada tweet2 dengan aku, tahu lah maksud aku di sini. Kehkeh. Jumaat lepas, berdesup balik BP. Pukul 9 pagi keluar highway Serdang, 10.45am dah keluar tol Yong Peng. Gitulah gamaknya kalau drive sensorang. Kalau ada member, steady je. Masuk rumah, for sure kena sembur dulu, "berapa ko tekan? 2 jam dah sampai!" Tang homesick? Tak lah sangat. Biasa2 saja.

Kusut ke sekarang? Mana ada hidup x kusut? Ye tak? Jadual harian setakat ni agak pack. Ye lah, demi mencari sesuap nasi kan. Nak main tweet2 memang dah x kuasa. Aku x ada phone canggih. Nantilah tunggu aku beli i-phone ke blackberry ke android ke kan. Heheh.

Mungkin ada yang akan bosan dengan aku. Maaf. Bukan x nak kawan, tapi kadang2 siyes aku x larat. Nanti aku dah immune dengan rutin harian ni, aku gagah lah. Tidur dengan Azie, memang menggalakkan aku tidur awal. Kehkeh.

Weiii kawan2, bila nak bagi up stamina lagi nihhh? Nak lari sikit pun dah pancit ha. Ayuh kita bersukan! Yihaaa!

Untuk anda, we still have a very long journey to go. You and I have our own opinion. But the memory that we have gone through is still in my mind. To be easy, its hard to forget. Mak macam risau bila aku cerita kawan2 dh ada BF dan dah bawak balik rumah jumpa parent. Tapi aku tak lagi. Haha. Sabar bonda. Psssttt: kalau ada yang OK, kenalkan boleh? Hahahaha. Gatal sudey.
OK Bye!