Tuesday, January 22, 2013

Wrap up 2012

Assalamualaikum.

Bukan dah x nak update blog. Nak. Tapi malas. Tak tahu nak tulis apa, nak cerita apa. Emm. 2013 ini aku mulakan macam biasa. Tak ada apa yang baru pun. Cuma nak setelkan belajar aku ni cepat2. Bukan give up, tapi aku rasa umur dah mencecah 25, ada benda lain nak buat.

Suku abad? Yes, betul. Kadang2 macam x percaya kan dah 25 tahun. How time flies. Bila umur dah tahap ini, ramai dah mengawan, beranak-pinak. Kan? Ehee. Congratulations to those who has get married and happily live with their husband, wife and kids! :D

2012 sangat banyak benda yang aku dah belajar. 2012 aku mula masuk IPSAS. Join collect data sana sini. Tengok ragam manusia. Macam2. Ada pahit. Ada manis. Ada syok. Ada bosan. Biasa lah.

2012 juga turning point aku fikir masa depan. Mula fikir semua pasal 'masa depan' sebenarnya sejak aku kerja kat Rimau lagi. Tapi masa tu x serius sangat, yelah baru 22 tahun nak masuk 23 tahun. Masuk 2012 aku perhati orang kumpul duit, jaga kewangan masing2, lengkapkan diri dengan ilmu itu ini, macam2. Jadi aku pun terikut jejak mereka. Hujung 2012 entah macam mana aku tergerak baca buku err kinda of novel yang jalan ceritanya berkisar tentang dosa2 yang aku dah buat. Denyut Kasih Medik tajuknya. Bertepek2 aku kena. Habis baca tu, aku duduk, menung. Lepas tu sambung baca Hilal Asyraf, Sebelum Aku Bernikah. Bagus. Input banyak. Hal nikah kahwin jgn buat main. Cinta High Class aku x baca lagi. Tak terkejar. Nantilah, aku free, aku baca. Bukan gatal nak kawin ke apa duk baca buku2 camtu, tak. Baca untuk dapatkan ilmu. Tak salah. Sepatutnya memang dah kena siapkan diri untuk itu semua. Macam Hlovate tulis dlm aA+bB, selagi hidup bersama masa maka selagi itu kita dewasa bersama usia. Eh yeke? Lebih kurang lah. Heh.

Aku harap baik2 saja untuk 2013 ini. Untuk kamu-kamu, kawan2 yang akan bertunang, berkahwin or what so ever, tahniah in advance!:D Its a good step. Lengkapkan diri dengan persediaan yang sebaiknya. Moga bahagia ke syurga.

Untuk yang nak mulakan hidup baru, lets move on! No turning back. Sesungguhnya setiap yang berlaku itu ada hikmah disebaliknya. DIA Maha Mengetahui akan setiap kejadian.

Lets pray for Palestin. :D

End.


No comments: