Saturday, February 8, 2014

Mari makan kerepek #5

Assalamualaikum.

;)

Saja nak imbau balik kisah aku sejak lepas SPM. Lepas SPM, aku pergi PLKN kat Port Dickson. Tu kira bermulalah hidup aku untuk berdikari. Sebab aku bukan dari boarding school. Memang sekolah ada asrama, tapi rumah saya dekat je, x perlu lah duduk hostel kan. Lepas PLKN, masuk Matrikulasi Gopeng. Paling aku homesick, paling Allah duga. Pointer ranap, x dapat catch up. Pergh baru aku sedar, bangang jugak aku nih. HAHAHA. Nasib baik lepas setahun kat Matrik Gopeng, aku dapat gak masuk UPM. 3 tahun buat degree kat UPM. Sepanjang aku buat degree, aku happy je. Budak baru nak up, jumpa kawan2 sekepala, belajar OK la, x stress sgt, maka aku gumbira sahaja, kadang2 je la aku down. Lepas degree, aku balik rumah kejap, kerja cashier kat Petronas, lepas tu aku dapat kerja kat Maybank Jln Tun HS Lee, KL. Sekali lagi aku rasa jiwa ranap. Tertekan jiwa raga, niat aku nak buat experimen dlm 1st career memang betul2 experimen. Duduk rumah sewa, pergi kerja dan balik kerja. Aku boleh katakan yg jiwa aku merana sepanjang 4 bulan aku kerja kat Maybank ni. Ohoi. Betul2 berat bahu aku masa tu. Aku fikir, apa kejadah la yang aku tgh buat ni. KAKAKA. Macam robot bak hang. Dah ler umur aku masa tu baru 22 tahun nak masuk 23 tahun. Dasar mentaliti x kuat, manja. Ah gasak lah, aku x suka kerja bank. Bosan. Lepas tu aku QUIT!

Kemudian bermulalah perjalanan aku buat Master. Mula2 tu aku terkapai2 gak. Haram jadah x pernah buat FYP pastu masuk buat master in research. Full time bak hang. Aku kerja kat Kumon Kinrara saja nak tambah duit poket selain biasiswa yang aku dapat tiap2 bulan selama 2 tahun. Hidup sebagai pelajar master, aku belajar banyak benda. Umur aku pun makin dewasa. Aku dah x pernah kisah duduk makan termenung sorang-sorang kat kedai makan. Dulu punya la aku segan kalau makan sorang2 kat kedai. Sekarang? Ah gasak. Amenda nak dimalukan. HAHA. Tak malu tapi sunyi lah. Family jauh, laki belum ada. Kawan ada hal masing2. Kadang2 aku down jugak tapi aku fikir2, chill la beb, amenda ni nak sedih sebab sunyi. Life must go on. Eh tapi bukan senang nak lawan perasaan tu bhai. Aku dah la sentimental dan cepat touching. Muka aku je garang dan sombong, gaya aku je nampak tough, jiwa kental. TAPI..... Hohoho.. Tuhan saja yang tahu. Selalu gak la aku nangis malam2 bila2 aku down. Hahaharamjadah betul. Lagi2 la masa ni aku dah reti bercinta. KAHKAHKAH. Sebab tu aku sgt suka bila2 ada data collection. Tak la aku rasa sunyi waktu weekend dan dapat la aku side income, cari pengalaman, jumpa community dan bermacam2 lagi. Ohoi sebenarnya aku tengah bosang nih eh bosan. Ha ter'ganu' lah pulok ye.

Kesimpulannya, aku dah boring hidup sorang2 macam ni. Sunyi. Penat dah dari umur 18 tahun aku hidup sendiri, berdiri di atas kaki sendiri sampai aku rasa aku dah terlebih independent sebab kadang2 aku jenis tegar buat sesuatu yg biasanya perempuan x biasa buat. Hurm.. Aku nak ada family. Jeles betei tengok orang ada suami, ada anak2. But yes, perancangan Allah tetap yang terbaik. Sabar.. Moga Allah mudahkan. Ameen, ameen, ameen.

Good luck untuk Isnin nanti. Allah, mudahkan Ya Allah.

Thats all.

Regards,
Happiness

Sign out.

No comments: