Saturday, February 1, 2014

Ujian VS Rezeki

Assalamualaikum.

Hidup tak selalu ada di atas. Last week adalah minggu aku diduga. Kesabaran aku hampir tipis. But yes, Allah ada. Aku minta dekat Allah supaya kuatkan hati aku untuk menghadapi perangai2 manusia yang kadang-kala agak menjengkelkan. Bapak aku pesan, 'kalau boleh lawan perasaan itu semua, masih boleh buat baik dengan orang yang dah pernah buat taik dgn kita, kita manusia yang hebat'.

Dalam pada itu, Allah mudahkan juga rezeki aku. Alhamdulillah. Tarikh VIVA dah dapat. Moga Allah mudahkan urusan aku seterusnya. Maka marilah kita bekerja sambil belajar. Preparation VIVA dan menyiapkan kerja-kerja sebagai RA.

Ada sesiapa nak offer aku kerja tak? North area perhaps? Hehehe.

May Allah ease everything. AMIN.

p/s: Dalam tiap doa kita, jangan lupa mereka yg di Syria, Mesir, Palestin. Moga Allah merahmati dan melindungi kita selalu. Perkenankanlah, Ya Allah.

Love,
Happiness.

No comments: