Tuesday, August 11, 2009

ini kehidupan

kalau sakit, pendam
tapi bila pendam
diri sendiri sakit
kadang2 kalau cerita pada orang
orang kata emo, panas baran
x semua orang boleh faham
hidup memang macam tu
apa nak buat kalau kita sakit hati?
apa nak buat kalau diri stress?
apa nak buat kalau jiwa terseksa?
orang mesti kata
solat, doa, mengadu kat Allah
itu kenyataan
x boleh dinafikan
tapi...............
kalau nak mengadu kat manusia jugak mcm mana?
ada ke manusia yg sanggup dengar?
sanggup tadah telinga?
mesti ada kan?
sudah tentu ada


zahirnya indah,
tampak hebat.
tampah gagah.
tampak girang.

dalamannya kuat,
tidak ketahuan
diri yang menanggung
mata yang melihat
telinga yang mendengar

wahai insan
walau perit derita itu
kau harungi jua
walau sakit cinta itu
kau hadapi juga
walau busuk kisah itu
kau masih dan tetap di situ
merenung jauh kisah kehidupan
yang tak pernah sudah
tekad hati masih menjadi rahsia

dirimu,
hanya kau yang tahu
yakin dan pasti
Tuhan tetap di sisimu



nampak garang, tapi cool. kadang2 kena garang, tapi masih gelak2. hidup kena sempoi, hati lara, kena ceriakan jugak.


4 comments:

aWaLLiWauDDin said...

ayah!!! hehe

Farah Adila said...

kenapa lak ayah tbe2? konpius~ wei.. lame x contact, sombong~ wek! haha

DilOt said...

haha ..samela...bile nak luahkan kat org...lain lak jadinya...

kadang2 bila diluahkan..kita lak dibandingkan dengan org lain..sengal nak mati...nak xnak last2 pendam jela...tulis kat blog tp save as draft..janji aku dapat luahkan ape yg terbuku dihati...

Farah Adila said...

betul2.. sokong ko dilot. heheh