Sunday, May 9, 2010

Rooftop Rant

salam


"when family like strangers, and strangers like family" -Rooftop Rant, Hlovate

Bila aku baca Rooftop Rant, wujud satu perasaan yang x dapat aku tafsir. entah. kesian. how lucky i am. macam2 dalam kepala.


Sepanjang aku membesar, sudah macam2 perkara aku lihat. ya, bumi Tuhan ini luas. masih terlalu banyak untuk aku explore. aku membesar di kawasan perumahan kos rendah. hampir 10 tahun kami sekeluarga menetap di situ. mulanya aku hanya anak kecil yang tidak tahu apa-apa. hanya tahu bermain, dan akan pulang ke rumah bila hari sudah senja. bila usia menginjak remaja, sudah boleh berfikir. bukan senang untuk membina sebuah institusi kekeluargaan yang berjaya. banyak cabarannya. apatah lagi bila anak2 kian membesar. mula mudah terpengaruh dengan bermacam perkara.

Walau apapun cabaran datang, tempuh. redah. cuba untuk kuat walaupun kita x kuat. Batrisya Mazni, u are superb!


********************************


Bila aku tercampak di bumi Perak, terlalu banyak aku pelajari. mula-mula tercampak kat sana, memang aku rasa, damn! aku x boleh hidup dekat sini. belajar laju macam nak bunuh orang. 1 hari 1 chapter. gila ka? akibatnya, pointer memang hancur, lebur. ya padan muka! Tuhan balas balik dosa-dosa aku yang lepas. tapi aku try lagi. kan dah kata, never give up. terima kasih ayah as my great motivator. teruskan hidup macam biasa. dan akhirnya its DONE! kenal dengan macam2 orang. rumate dengan budak agama. rapat dengan budak agama. terlalu banyak yang aku pelajari. dan terima kasih untuk semua. semuanya tentang kehidupan. proses kematangan kata orang. aku x kan lupa segala kenangan dan pengalaman pahit, manis, masam, pahit sepanjang aku berada di bumi Gopeng-hagen tu. insyaAllah satu hari nanti, aku akan jejak kaki di situ. mengimbau kenangan selama setahun aku di situ bersama teman2 yang dikasihi.


terima kasih untuk kenangan itu.

kalau nak lepak dekat rooftop boleh x?? sape nak teman??

4 comments:

udez said...

kmpk memg best..rindu..;)

freakyahakz said...

best tp keadaan masa tu menjadikan x best. terlalu byk dugaan. perit. tp kne gk tempuh!

♥ p a a n i ♥ said...

ahahaha rindu ko!

Farah Abdullah said...

rindu ko wahai becoming teacher!
ko ler antara manusia yg cheer up idop aku masa kt bumi Gopeng-hagen tuh. tq babe!!