Thursday, February 16, 2012

“Farah? my father’s name.”

Assalamualaikum.


 

Flashback memory.

Dulu aku amik kelas Perancangan Projek Perniagaantani. Lecturer yang mengajar tu namanya Dr Abdullahi Farah Ahmed. Satu hari tu, dia nak ajar topic baru. Lepas dia tulis short notes kat white board depan kelas, dia tanya apa yang kami (students) faham dengan tajuk tu. Semua diam. Tiba2 dia pandang aku, budak2 lelaki terus cakap, "Farah, Farah" Dalam hati aku dah menyumpah.

Last2 dia point aku gak, "oh Farah, like my father's name!" Dr Abdullahi tu cakap. Budak lelaki bantai gelak. Hampeh betul! Lepas tu memang dia tanya aku apa yang aku faham pasal tajuk baru tu. Ah sudah. Aku pun hentam la apa yang logic dan relate dgn tajuk tu.

Nasib baik.

Dah tu je. Tiba2 teringat Dr Abdullahi tiap kali aku ternampak Nigerian or seangkatan dengannya. Hehe

Nama bapak aku jadi nama dia. Nama aku pulak jadi nama bapak dia. Fine.

No comments: