Sunday, August 5, 2012

Perjalanan mencari ilmu #5

Assalamualaikum.

1.46am. I'm still here. Writing and writing.
Cerita sambung belajar lagi. Boleh? Ok, sekarang dalam usaha menghasilkan 2nd baby. Baby? Oh jangan fikir macam2. Ini bulan puasa. HEHE. Baby itu adalah jurnal. Tahukah anda untuk menghasilkan jurnal bagi saya yang baru belajar menulis artikel ilmiah adalah sesuatu yang mencabar. Ya, mencabar. Dan saya kuatkan hati kerana saya tahu saya boleh, kamu boleh, kita semua boleh. USAHA lah kan. InsyaAllah.

Tempoh hari saya bersembang di inbox FB dengan kawan yang sama2 bekerja di Rimau dulu. Dia bilang gajinya sudah mencecah 3k. Hebat bukan? Kawan saya yang lain bertanya, adakah saya menyesal berhenti kerja di Rimau? Tidak. Itu jawapan saya. Kerana apa? Kerana saya yakin dan pasti itu bukan sesuatu yang saya mahu. Saya suka jumpa komuniti. Saya tidak suka kerja menghadap komputer berjam-jam lamanya. Saya benci kesesakan Kuala Lumpur. Saya benci setiap hari naik LRT dan akan terkena asap bas Rapid yang busuk itu. Jiwa saya bukan untuk sesuatu di dalam bangunan. Saya lebih gemar di luar, jumpa komuniti nelayan, atau sesiapa sahaja. Itu lebih membahagiakan saya.

Semoga saya terus kuat dan tabah menempuh hari-hari mendatang. Hah, skema batu aku malam ni.

Dah itu sahaja. Ok Bye.

No comments: